De ce sunt apreciate cursurile din proiectul sanse egale pentru cariere de succes

Data publicare: 
01 Ianuarie 2013

Sub lupa: Cursul „MANAGER (Perfectionare in Managementul Organizatiei)”  si cursantii acestuia

Cum sa fii un manager de succes
Autor: Conf. univ. dr. Marian Nastase, ASE Bucuresti, Facultatea de Management

Organizatiile sunt supuse proceselor de schimbare cu o frecventa si intensitate tot mai mare. Complexitatea mediului, dinamica mare a componentelor sale obliga organizatiile sa-si evalueze permanent situatia în contextul în care-si desasoara activitatea si sa reactioneze sau sa actioneze anticipat la provocarile cu care se confrunta.

Schimbarea a început sa devina o stare de normalitate, o stare care nu mai sperie asa de mult, sau care nu mai este de natura sa prinda nepregatiti o mare parte a membrilor unei organizatii. Sigur ca, rezistenta la schimbare nu a disparut si nici nu se va întampla vreodata acest lucru.

Personalul unei organizatii este dispus sa se implice în schimbare, în masura în care el cunoaste, este informat despre necesitatea schimbarii, exista o viziune clara asupra a ceea ce se doreste a se obtine etc.

Resursa umana  este mai bine înteleasa si exercita un rol major în functionalitatea si evolutia organizationala, în special atunci cand managerii constientizeaza rolul pe care ea îl are în firma, nu numai la nivel formal ci si informal si, în consecinta, sunt dispusi sa afecteze o parte apreciabila din timpul lor pentru comunicarea si pregatirea salariatilor în ceea ce priveste filosofia manageriala si setul de valori de baza al firmei.

Toate aceste elemente sunt avute în vedere în proiectarea si realizarea activitatilor de perfectionare profesionala ce au loc în cadrul proiectului Sanse egale pentru cariere de succes, realizat de consortiul alcatuit din SIVECO aRomania, ASE Bucuresti si Mediafax.

Grupul tinta alcatuit din femei ce activeaza în diferite organizatii, pe o mare varietate de posturi, atat de conducere, cat si de executie, a reprezentat o provocare importanta pentru organizatorii proiectului si pentru formatorii implicati, în a proiecta activitati si continuturi de programe de perfectionare care sa raspunda cat mai bine nevoilor si asteptarilor acestuia.

Personalul este perceput într-o masura tot mai mare ca fiind resursa vitala a organizatiei. Indiscutabil, pentru ca activele unei organizatii sa fie valorificate în mod corespunzator, este nevoie de un personal cu o buna calificare, ce poate sa faca fata cerintelor organizatiei.

Chiar daca în momentul în care o persoana a fost selectata si angajata în organizatie, aceasta a demonstrat cunostinte si abilitati valoroase pentru organizatie, în timp ele se pot uza si ne putem afla, la un moment dat, în situatia în care, o persoana considerata pana nu demult, una competenta, sa constatam ca nu mai face fata standardelor stabilite.

Pentru a preveni astfel de situatii si a asigura o dezvoltare permanenta a salariatilor, se impune o politica atenta de pregatire si perfectionare a personalului din organizatie, în conformitate cu strategia organizationala.

De aceea, evaluarea salariatilor constituie o activitate cu impact major asupra managementului resurselor umane si asigurarea unui personal de calitate, în conformitate cu cerintele organizatiei.

În calitate de formator la numeroase grupuri de cursante, recunosc ca am fost impresionat de calitatea persoanelor implicate, de complexitatea activitatilor desfasurate de catre acestea. Este evident faptul ca femeile se confrunta cu numeroase provocari în dorinta de a îmbina armonios responsabiltatile aferente postului ocupat într-o organizatie, cu cele de responsabilitati majore fata de familia din care face parte.

Este evident ca acest proiect raspunde unor nevoi reale existente în societatea si economia romaneasca cu privire la o mai buna integrare si dezvoltare a potentialului profesional al femeilor si de utilizare a acestuia pentru a asigura o dezvoltare competitiva la nivel micro si macroeconomic.

O mare parte a persoanelor cu care am interactionat pe parcursul derularii acestui proiect aveau un plan de cariera (mai mult sau mai putin formalizat), care sa le ofere o probabilitate mai mare de succes în realizarea obiectivelor profesionale si personale.

Practic, prin utilizarea acestui instrument, cursantele îsi poate evalua în permanenta progresulul înregistrat în viata profesionala, cunostintele si abilitatile pe care le detine raportate la standardele solicitate de urmatoarele trepte profesionale.

Iar acest curs – MANAGER - pe care l-au urmat în domeniul managementului organizatiei este de natura sa le ofere noi competente care sa le faciliteze realizarea sarcinilor de serviciu, dar si o dezvoltare profesionala si personala consistenta.

O alta dimensiune ce merita evidensiata este cea a implicarii ridicate a participantelor la activitatile de curs si seminar. Atat în lucrul cu mine, cat si cu colegii mei, cursantele au dovedit o dorinta de participare si de construire a unui climat deosebit specific învatarii si dobandirii de noi competente.

Interactiunea a fost ridicata atat cu lectorii, cat si între participante, stabilidu-se nu numai o retea de specialiste în diverse domenii, dar construindu-se deja prietenii si creionandu-se proiecte viitoare de colaborare.

O atentie si o multumire deosebita trebuie sa fie acordate organizatorului proiectului, firma SIVECO ce a implicat o echipa de profesionisti care gestioneaza cu multa atentie si implicare, buna desfasurare a tuturor activitatilor pe care le presupune un asemenea demers complex.

 

Exista sanse egale!
Dr. Eduard Ceptureanu – Responsabil implementare, Facultatea de Management, Departamentul Management, Academia de Studii Economice din Bucuresti

Sunt foarte încantat de faptul ca în Romania au loc astfel de cursuri adresate femeilor, o categorie deseori defavorizata în relatiile sociale. Trebuie sa cream la nivel social valori dominante precum importanta cooperarii între oameni, calitatea vietii, acordarea unor sanse egale indivizilor indiferent de gen, meserie, sex etc. Experienta dobandita în cadrul proiectului a fost extraordinara, atat pe plan personal cat si profesional, colaborarea cu formatorii, echipa de management al proiectului, partenerii implicati si cursanti fiind datatoare de sperante ca exista sanse “egale” pentru un viitor mai bun!

 

 

Recrutati oameni de vanzari? Cum sa intelegem Forta de Vanzari
Autor: Denise Jianu , Director hrClinic, absolventa a cursului MANAGER (www.hrclinic.ro), hrClinic este o companie de recrutare pentru pozitii de vanzari si management

De data aceasta ma voi referi la recrutarea oamenilor de vanzari dintr-o perspectiva usor diferita -  pipeline-ul de candidati

Pipeline-ul vanzarilor dvs. ar trebui sa aiba patru faze:

  1. Suspectii (prima intalnire programata)
  2. Prospectii (nevoie definita, motive de convingere, calitatea speech-ului de vanzare)
  3. Oportunitati Calificare (adaptat/potrivit, timp, buget, capacitate de decizie, procese, criterii, etc.)
  4. Oportunitate cu potential de Incheiere vanzare(hotarat sa cumpere de la dvs.)

Pipeline-ul dvs. de candidati ar trebui sa aiba aceleasi patru faze:

  1. Suspectii (au trimis un cv – formeaza baza de candidati)
  2. Prospectii (Recomandati in urma unei evaluari)
  3. Calificati (pentru un interviu fata in fata)
  4. Cu potential de Incheiere (doriti sa-i angajati)

In functie de indicatorii de performanta ai fiecarui vanzator, fiecare pipeline per vanzare ar trebui sa arate astfel:

 

1  vanzare

3 vanzari

Suspecti

9

27

Prospecti

6

18

Calificati

4

12

Incheiere

2

6

Aveti nevoie sa angajati un om de vanzari foarte bun? (definim foarte bun din punctul de vedere al indeplinirii tuturor cerintelor de vanzare, cerintelor legate de mediul de vanzare, cerintele privind experienta de vanzare, cerintelor de interviu la telefon si fata in fata, cerintelor de selectie stabilite). Atunci nu faceti niciun compromis!

Folosind datele ultimelor 3 proiecte de recrutare pe care le-am condus personal, pipe-line-ul de candidati pentru vanzari, per pozitie vacanta, trebuie sa includa:

  • 102 Suspecti
  • 42 Prospecti
  • 9 Calificati
  • 3 Cu potential de incheiere a recrutarii,”Angajabili”

Ultima oara cand ati angajat un om de vanzari, cum s-a comparat pipe-line-ul de candidati cu datele de mai sus? Ati avut mai putini Suspecti si Prospecti, dar mai multi Calificati si”Angajabili”?

Este foarte simplu. Daca nu doriti sa angajati un om foarte bun de vanzari, atunci nu dati atentie datelor de mai sus. Insa, daca v-ati saturat sa angajati oameni de vanzari carora le ia prea mult timp sa  produca rezultate, sau nu produc deloc sau mult prea slab, incat nu-si scot nici macar costurile cu salariul, masina, telefonul, etc, atunci intrebati-va daca este cazul sa schimbati ceva in sistemul de recrutare pentru vanzari pentru a schimba rezultatele.

 

Tehnologia, substantiv feminin: În topul 200 femei puternice din Business Magazin 22 sunt din IT&C
Tot mai multe femei aleg să lucreze în domeniul IT şi, mai mult, reuşesc să obţină rezultate remarcabile prin aportul lor la dezvoltarea de proiecte informatice de anvergură astfel că în topul "200 cele mai puternice femei din business", realizat de Business Magazin, sunt 22 de manageri din IT&C.

Interviu cu Irina Socol

Absolventa a Facultatii de Automatica, specializarea Calculatoare de proces (1981), în primii ani ai capitalismului Irina Socol si sotul ei lucrau la Institutul de Cercetari pentru Tehnologia Informatiei. La un moment dat, au fost solicitati de o firma din Franta care dorea sa înfiinteze un departament de asigurare si control al calitatii într-o tara din Europa de Est. La momentul acela dezvoltarea de software se facea în India, "unde am lucrat trei luni într-un «orasel», Bangalore (cu 6 milioane de locuitori)". Alaturi de colegii indieni au reusit sa puna la punct o metodologie de testare si de control al calitatii. Au înfiintat un departament de asigurare si control al calitatii, sediul fiind chiar în locuinta familiei Socol. Au plecat la drum la începutul lui 1992, "în doi, si am ajuns, în prezent, la o echipa de 1.200 de specialisti". De începutul acelei perioade se leaga, îsi aminteste acum Irina Socol, un moment esential al carierei sale, cand a decis ca din expert software sa devina manager al companiei Siveco Romania. Compania a implementat de-a lungul anilor sute de proiecte de mare complexitate si anvergura pentru organizatii din 17 tari. Siveco are acum peste 1.400 de clienti, o cifra de afaceri de 68 milioane euro, 15 milioane de utilizatori ai solutiilor la nivel national si international. Între actionarii Siveco Romania se numara Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investitii administrat de Enterprise Investors) si Siveco Netherlands B.V.

BUSINESS Magazin: E mai usor sau mai greu sa te impui ca lider, fiind femeie?
Irina Socol, SIVECO Romania: În mod fundamental, o afacere de succes se bazeaza pe o echipa, condusa de persoane cu calitati de lider, într-un climat în care se promoveaza încrederea si colaborarea. În lumea afacerilor, diferentierea liderilor în femei si barbati este putin relevanta.

BUSINESS Magazin: Cum v-ati caracteriza stilul de conducere si/sau de creare a unei afaceri?
Irina Socol, SIVECO Romania: Eu cred foarte mult în puterea exemplului, în profesionalism, seriozitate si pasiune, curaj si determinare. Apartin unei generatii care a beneficiat, pe de-o parte, de îndrumarea unor profesori exceptionali si care a avut, totodata, posibilitatea sa valorifice cunostintele teoretice dobandite în locul si la momentul potrivit - dupa 1990, cand se nastea piata romaneasca de IT si industria locala de software.

BUSINESS Magazin: Care sunt calitatile feminine care ajuta în business?
Irina Socol, SIVECO Romania: Pentru a avea succes ca manager, trebuie sa îti placa extrem de mult ceea ce faci, sa ai o buna intuitie a oportunitatilor, o evaluare realista a riscurilor, capacitatea de a fi un exemplu pentru echipa, dorinta proprie de a performa, o viziune curajoasa, încrederea în reusita, implicarea totala. Aceste calitati se bazeaza pe structura interioara a fiecaruia, dar si pe modelele si valorile cu care a fost educat.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Irina Socol, SIVECO Romania: Îmi plac lucrurile clasice, pentru ca valorile adevarate nu se demodeaza niciodata.

BUSINESS Magazin: Destinatii de vacanta preferate.
Irina Socol, SIVECO Romania: Îmi place foarte mult Romania. De cate ori plec în alta tara, abia astept sa ma întorc acasa. Romania a evoluat spectaculos în ultimii 20 de ani si trebuie sa ne implicam, cu totii, pentru ca lucrurile bune pe care le dorim sa se întample.

BUSINESS Magazin: Cum împacati cariera cu viata de familie?
Irina Socol, Siveco Romania: Armonios. Familia m-a sustinut si ma sustine în mod constant în munca mea pentru ca întelege ca îmi place foarte mult ceea ce fac.

 

In Romania sunt mai multi medici – femei decat barbati

Cele mai multe posturi de medic sunt ocupate de femei. Acest lucru este valabil in Romania, Lituania, Letonia si Estonia, potrivit unui studiu EUROSTAT, dat publicitatii de Ziua Internationala a Femeii. La nivelul intregii Europe, 45% dintre medici erau femei – in Estonia si Letonia 74%, Lituania - 70%, Romania - 69%. La polul opus, se afla Luxemburg cu 30% femei - medic, Belgia - 36%, Italia si Malta - 37%.

PARTENERI

Proiect derulat de SIVECO Romania, Academia de Studii Economice din Bucureşti şi agenţia de presă Mediafax




AUTENTIFICARE

Imagine CAPTCHA
Introduceţi caracterele prezentate in imagine.

FORMULARE

În cadrul proiectului vor fi folosite toate tipurile de chestionare elaborate în contextual participării la evenimente, care vor pune accent pe indicatorii stabiliţi cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor personale. Impresiile participanţilor la diferite evenimente vor fi consemnate pe formularele special întocmite, macheta acestora fiind concepută pentru consemnarea tuturor datelor necesare realizării indicatorilor proiectului.